גלו את כל האפשרויות להטענת סוללות רכבים חשמליים, כולל טעינה ביתית וטעינה מהירה בתחנות ציבוריות. הבינו את היתרונות והחסרונות של כל שיטה.
אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב המתעניינים ברכישת רכב חשמלי היא כיצד מתבצעת הטענת הסוללות. למעשה, קיימות מספר אפשרויות לטעינת הרכב החשמלי שלכם, מהטענה ביתית בסיסית ועד להטענה מהירה בתחנות ציבוריות ייעודיות.
במאמר זה נבחן את האפשרויות השונות.:
טעינה ביתית
מטען ביתי "רמה 1"
הדרך הנפוצה ביותר להטעין רכב חשמלי היא באמצעות מטען ביתי סטנדרטי שמתחבר לשקע חשמל ביתי רגיל (120 וולט). מטען זה מספק טעינה איטית יחסית – כ-5 ק"מ של טווח נסיעה לכל שעת טעינה. מטען זה מתאים בעיקר לרכבים עם סוללות קטנות יחסית.
מטען ביתי "רמה 2":
מטען זה מחובר לנקודת חשמל בעוצמה גבוהה יותר (240 וולט) ומאפשר טעינה מהירה יותר – כ-25 ק"מ של טווח נסיעה לשעת טעינה. אמנם עלות ההתקנה של מטענים אלו גבוהה יותר, אולם הם מציעים מהירות גבוהה פי 5 מהמטען הביתי הסטנדרטי.
תחנות טעינה מהירה
לצד המטענים הביתיים, קיימות תחנות טעינה ציבוריות המאפשרות טעינה מהירה במיוחד. מטענים אלו, הנקראים "רמה 3" או "מטעני טעינה מהירה" (DC Fast Charging), יכולים להטעין את הסוללה עד 80% תוך כ-30 דקות בלבד. תחנות אלו דורשות תשתית חשמלית מיוחדת, והן מתאימות במיוחד לטעינת ביניים במהלך נסיעות ארוכות.
יתרונות וחסרונות
יתרון משמעותי של עמדות הטעינה הציבורית המהירה הוא היכולת לטעון את הרכב בזמן קצר יחסית, מה שמאפשר גמישות גבוהה יותר. עם זאת, שימוש תכוף בטעינה מהירה עלול לפגוע באורך חיי הסוללה לאורך זמן.גם העלות טעינה בעמדות ציבוריות ובעמדות טעינה מהירות בפרט, עולות הרבה יותר מאשר טעינה בעמדת טעינה ביתית חשוב לציין שהטעינה היא תהליך בטוח לחלוטין, וקיימים אמצעי בטיחות רבים המונעים סכנות כמו התחשמלות או שריפה.
בקצרה, הטעינה של רכב חשמלי היא תהליך פשוט ונוח, והיא זולה באופן משמעותי מתדלוק של רכב בנזין. הרבה מזה גם תלוי פיתוח ופריסת תשתיות טעינה חיוניות להצלחת המעבר לתחבורה חשמלית.
קיימים מספר סוגי מטענים, המספקים חוויות שונות של טעינה בביתכם, בדרך או בחניון מרכזי, מה שמאפשר התאמת הרכב והטעינה לצרכים האישיים שלכם.בנוסף ליתרונות הכלכליים, המעבר לרכב חשמלי תורם באופן חיובי לסביבה. לדוגמה, עלות ליטר דלק כיום עומדת על כ-7.5 שקלים, כאשר טנק ממוצע מכיל 50 ליטר. הישראלי הממוצע מתדלק לפחות 5-6 טנקים מלאים בחודש בעלות חודשית ממוצעת של בין 1,800 ל-2,000 שקלים. ההחזר החודשי הממוצע על רכב חשמלי חדש עומד על בערך 1,500 שקלים בחודש, כאשר עלות טעינה מלאה בעמדה ביתית נעה בין 40-60 שקלים.
כלורמ בחישוב מהיר גם אם תקנ רכב בנזין נהון עצמי ובלי לקבל מימון על הרכב, אתם עדין תשלמו יותר כסף על השימוש החודשי ברכב.